لوگو

​انجمن علمی ​​​​​​​هیدروژن و پیل سوختی ایران

09103796228
​info@ihfcea.ir
​​تهران، شهرک غرب، انتهای بلوار دادمان، پژوهشگاه نیرو، ساختمان انرژی های تجدیدپذیر،طبقه سوم

پروژه ی 45 گیگاواتی تامین برق صنایع فولادی از هیدروژن

ائتلافی از شرکت های صنعتی اعلام کرده اند اهداف خود برای تولید هیدروژن بدون انتشارات از برق حاصل از انرژی‌های بادی و خورشیدی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.به نقل از رویترز، شرکت ها و دولت ها استفاده از هیدروژن سبز حاصل از الکترولیز آب را با برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان راهی برای کاهش انتشارات کربن در نظر گرفته اند.

با این حال مشکل این است که تولید هیدروژن به این روش، یعنی تولید هیدروژن سبز، چهار برابر بیشتر از تولید هیدروژن خاکستری هزینه دارد. هیدروژن خاکستری از برق حاصل از احتراق گاز طبیعی یا دیگر سوخت های فسیلی به دست می آید.

ابتکار جهانی منجنیق هیدروژن سبز GHC (The Green Hydrogen Catapult) هدفگذاری کرده است تا سال 2026 بتواند 45 گیگاوات الکترولیز با برق سبز تولید کند. این میزان الکترولیزر می تواند هیدروژن لازم برای 45 کارخانه متوسط نورد فولاد تولید کند درحالی که انتشارات گازهای گلخانه ای این کارخانجات را که حاصل مصرف سوخت های فسیلی کاهش دهد.تامین مالی ابتکار GHC بر عهده شرکت صنایع فورتسکیو فیوچر، گروه تولید انرژی های سبز فورتسکیو، شرکت تولید برق اورستد هلند و استارت آپ فولاد سبز  H2 است.